Site Rengi

DOLAR 8,6803
EURO 10,3507
ALTIN 500,69
BIST 1.409
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 26°C
Gök Gürültülü
İstanbul
26°C
Gök Gürültülü
Cts 27°C
Paz 26°C
Pts 26°C
Sal 27°C

Daha ikinci sınıfta kendi ofisini kurdu ikinci ödülünü aldı

YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ İKİNCİ SINIF ÖĞRENCİSİ MUSTAFA MERT ALADAĞ(SOLDA) İLE EKİP ARKADAŞI FURKAN AĞCA, ANKARA’NIN TANITIMI İÇİN DÜZENLENEN GAME-MAKERS ANKARA TEMALI OYUN GELİŞTİRME YARIŞMASI’NDA KENTİN MÜZELERİNİ, TARİHİ YAPILARINI VE SİMGESEL ÖNEM TAŞIYAN YAPILARINI İNCELEDİKLERİ HİTİT GÜNEŞİ İSİMLİ OYUNLARIYLA BİRİNCİLİK KAZANDI.

08.02.2021
10
A+
A-

Matematik öğrenimi için geliştirdiği oyunla katıldığı ilk yarışmada birincilik kazanan Yaşar Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü öğrencisi Mustafa Mert Aladağ, daha ikinci sınıfta üniversitenin Kuluçka Merkezi Minerva’da kendi ofisini kurdu. Şirketleşme için ilk adımlarını atan Aladağ ve ekip arkadaşı Furkan Ağca, bu süreçte katıldıkları Ankara’nın tanıtımı için düzenlenen Game-Makers Ankara Temalı Oyun Geliştirme Yarışmasında da kentin müzelerini, tarihi yapılarını ve simgesel önem taşıyan yapılarını inceledikleri Hitit Güneşi isimli oyunlarıyla birincilik kazandı.

Yaşar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü ikinci sınıf öğrencisi Mustafa Mert Aladağ, ekibiyle birlikte başarılarına her geçen gün yenilerini ekliyor. Daha birinci sınıftayken lise arkadaşı Furkan Ağca ile birlikte geliştirdiği “Bilgelik Yolunda” adlı oyunla Ankara Kalkınma Ajansının, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve ODTÜ Teknokent iş birliğinde düzenlediği Matematik Eğitimi İçin Oyun Geliştirme Yarışmasında birincilik ödülü kazanan Aladağ, Yaşar Üniversitesi Kuluçka Merkezi Minerva’nın desteğiyle geleceğe yönelik hayallerini gerçeğe dönüştürmek için ilk adımı attı. Çalışmalarını, G.A. Software ismiyle kurdukları ofisle Minerva’da sürdüren Mustafa Mert Aladağ ve Furkan Ağca, aradan geçen kısa sürede bir başarıya daha imza attı. İki arkadaş, yine aynı üç kurumun iş birliğiyle Ankara’nın tanıtımı için düzenlenen Game-Makers Ankara Temalı Oyun Geliştirme Yarışmasında, “Hitit Güneşi” isimli oyunlarıyla birinci olmayı başardı.

“Hitit Güneşi” Ankara’nın tarihini oyunla anlatıyor

İlk oyunları Bilgelik Yolunda ile ilkokul öğrencilerinin kitaplara olan ilgi ve merakını artıracak, onlara matematiği oyunla öğretecek bir hikâye ile yola çıktıklarını belirten Aladağ ve Ağca, “Ankara’nın simgelerinden olan Hitit Güneşi ismini verdiğimiz oyunumuzda ise başkentimizin müzelerini, tarihi yapılarını ve simgesel önem taşıyan yapılarını inceliyoruz. Oyunda, bu tarihi yapıların ve önemli yerlerin inşasını gerçekleştirdikten sonra yapının tarihi ve önemi hakkında bilgiler edinebiliyorsunuz. Bu bilgiler ışığında da ilgili yapıyı sanal tur ile oyuncuya gezdirerek yapı hakkında daha detaylı bilgiler edinmesini ve tarihini daha yakından tanıması imkanını sunuyoruz. Daha önce geliştirdiğimiz oyunlar gibi Hitit Güneşi oyunumuzda da eğitici üslupla Ankara’mızı tüm ülkeye tanıtacak bir oyun yapmak için çabaladık. Kısa sürede katıldığımız iki yarışmadan da birincilik almanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

Mustafa Mert Aladağ, gelecek planlarından bahsederek kurucu rolünü üstlendiği G.A. Software’i şirketleştirmek istediklerini de ifade etti. Bunun için ilk adımı üniversitenin Kuluçka Merkezi Minerva’da ofis kurarak attıklarını belirten Aladağ, “Yine mobil oyun sektörü için oyunlar geliştirmeye devam edip bu sektörde büyük ilgi toplayan hyper casual oyun türü üzerinde çalışacağız. Amacımız; öncelikle ülkemizdeki oyun sektörüne katkı sağlayıp şirketleşip daha sonra da yüksek kalitede projelerle küresel oyun sektöründe büyük işler başarmak. Aldığımız ödüller bize moral ve ilerisi için umut veriyor. Tüm oyunlarımız ve uygulamalarımızın hem hikayeleri hem de tüm tasarımı bize ait. Bu kapsamda ekibimizi de genişletiyoruz. Ben ve Furkan Ağca’nın yanı sıra tasarım ve kodlama için Rukiye İrem Sarısoy da ekibimize katıldı” diye konuştu.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.