Site Rengi

DOLAR 32,5004
EURO 34,6901
ALTIN 2.496,45
BIST 9.693,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 19°C
Parçalı Bulutlu
İstanbul
19°C
Parçalı Bulutlu
Paz 20°C
Pts 22°C
Sal 24°C
Çar 22°C

Oyun bilgisayarlarında hedef, bölge ülkelere ihracat

AİDATA’NIN, OYUN BİLGİSAYARI MARKASI ‘WARP’IN KURUCUSU KAAN TECDELİOĞLU, OYUN SEKTÖRÜNÜN HAK ETTİĞİ BİR ÜRÜN GELİŞTİRDİKLERİNİ BELİRTEREK, “KONFİGÜRASYON, TEKNİK İYİLEŞTİRMELER VE TASARIMININ TAMAMLANMASI ALTI AYI AŞKIN BİR ZAMAN ALDI. TÜRKİYE’DE GEÇTİĞİMİZ YIL OCAK-EYLÜL AYLARI ARASINDA 100 BİN OYUN BİLGİSAYARI SATIŞI GERÇEKLEŞTİ. GEÇTİĞİMİZ 10 YIL İÇERİSİNE BİLGİSAYAR OYUNLARI KONUSU CİDDİ İVME KAZANDI. ARTAN YATIRIMLAR, PRODÜKSİYON KALİTELERİ VE KAPSAMLARINDA YENİ ÇIĞIRLAR AÇTI” DEDİ.

19.02.2021
156
A+
A-

Yakın zamanda gerçekleşen satın almalar ve gelişmeler ışığında artan bir ivmeyle yükselişe geçen Türk oyun pazarının ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanan oyun bilgisayarlarında hedef bölge ülkelerine ihracat.

Covid-19 salgınının hem iş hem de gündelik hayatı yeniden tasarlaması bilgisayar satışlarına olumlu yansıdı. 2020’de, bir önceki yıla göre yüzde 40 artışla 2 milyon sınırını aşan bilgisayar satışlarında oyun bilgisayarlarının payı hayli yüksek. Aidata’nın, oyun bilgisayarı markası ‘Warp’ın kurucusu Kaan Tecdelioğlu, oyun sektörünün hak ettiği bir ürün geliştirdiklerini belirterek, “Konfigürasyon, teknik iyileştirmeler ve tasarımının tamamlanması altı ayı aşkın bir zaman aldı. Türkiye’de geçtiğimiz yıl Ocak-Eylül ayları arasında 100 bin oyun bilgisayarı satışı gerçekleşti. Geçtiğimiz 10 yıl içerisine bilgisayar oyunları konusu ciddi ivme kazandı. Artan yatırımlar, prodüksiyon kaliteleri ve kapsamlarında yeni çığırlar açtı. Bilgisayar oyunları bir bakıma yeni nesil sanat eserleri oldu. Bu projeksiyonda oyunların ve simülasyonların çok da uzak olmayan bir gelecekte yegâne eğlence şekline döneceği beklentisi hayal değil. Diğer yandan, ülkemizde e-spor gün geçtikçe gelişiyor. Federasyonun kurulması ve oyuncuların lisanslanması Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın da konuyu ciddiye aldığının bir göstergesi. Zaman zaman büyük çaplı etkinlikler düzenlendiğine de şahit oluyoruz. Bu olumlu hava içinde takım ve oyuncu sayıları gün geçtikçe artıyor. Halihazırda şirketimizde devam eden ve hem yeni başlayanlar hem de profesyonel oyuncuların kendileri için bir yer bulabileceği bir platform çalışması var. Yıl ortasına kadar hazırlıklarımızı tamamlayıp duyurmayı planlıyoruz. Warp ile profesyonel seviyede oyun deneyimi yaşamak isteyen ve kendi ihtiyaçlarının farkında olan hem yeni başlayanlar hem de deneyimli oyunculara ulaşmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Bilgisayar sistemlerinin çok büyük bir bölümünün ithal parçalardan oluştuğunu belirten Tecdelioğlu, “Hal böyle olsa da ‘Made in Turkiye’ etiketli oyun bilgisayarlarımızı bölge ülkelere ihraç etmek orta vadedeki önemli hedeflerimizden biri. Bunu gerçekleştirecek potansiyele ve ekibe sahibiz. Önce iç pazarda konsolide olacağız, ardından yüzde 100 Türk sermayeli Warp’u dünya pazarlarına sunmanın gayreti içerisinde olacağız” dedi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.